duminică, 25 noiembrie 2012

Dulceata de gutui

Ingrediente :

3 kg gutui sau 2 farfurii cu varf  de gutui curatate si taiate cubulete
2 kilograme de zahar
700 ml apa
zeama de la 2 lamai
100 g mieji de nuca  (intregi)
Punem la fiert apa impreuna cu zaharul sa se lege siropul
Spalam si curatam bine gutuile ,mijlocul impreuna cu semintele il pastram epntru peltea iar restul de pulpa il tocam cubulete potrivite.
Dupa ce siropul incepe sa se lege ,sa faca broboane atunci cand fierbe adaugam zeama de la 2 lamai strecurata .Apoi adaugam cubuletele de gutui .Fierbem dulceata pana cand se incheaga siropul ,nu foarte mult cca 20 de minute dupa ce am pus fructele.
Incercam o picatura intr-un pahar cu apa .Daca picatura nu se imprastie imediat in apa inseamna ca este suficient de fiert siropul .La final adaugam si miezul de nuca .
Punem dulceata fierbinte  in borcane spalate si uscate foarte bine .Inchidem bine borcanele si apoi le punem cu capacul in jos ca sa se inchida ermetic.
Dupa ce se racesc se depoziteaza la loc racoros




Eu ma bucur de un gutui batran care an de an face o gramada de gutui ,e drept nu toate ajung sa se coaca dar sunt suficiente pentru noi pentru gem,dulceata si chair peltea .

4 comentarii:

  1. Delicioasa aceasta dulceata, e una din preferatele mele. Eu inca nu m-am incumetat sa o fac :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce buna e dulceata asta!!!!!!! Am facut si eu odata cu gutuile rase, dar a iesit prea inchegata :)), abia puteam sa bag lingurita in borcan si de atunci m-am lasat pagubasa ....nu e de mine :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmm! O dulceata foarte aromata! Buna ideea cu miezul de nuci! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce aromata trebuie sa fie.....Eu nu am vazut anul acesta la noi in piata gutui :(

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...